Dufourspitze 2019

A Gran Paradiso sikeres megmászása után a csapatból ketten maradtunk még Svájcban. Célunk az volt, hogy megmásszuk az Alpok második legmagasabb csúcsát, a 4634 méteres Dufourspitzét. A csúcs nehézségét a magasságán kívül az adja, hogy az egyik legnehezebben megközelíthető helyen van. A három napos izgalmas expedíciót végül siker koronázta.

Switzerland

A Dufourspitze megmászása

2019 augusztának végén Tasch faluból, a Visp-völgyéből indultunk az év legkomolyabb mászására, a Dufourspitze meghódítására. Mivel a csúcs mintegy negyven kilométerre található innen, nem vállaltuk be a tiszta alpesi mászást, Aliz Zermattból a Gornergratbahn-nal felvitte mindkettőnk hátizsákját a Riffelberg állomásig 2562 méterre, én gyalogosan, de cucc nélkül közelítettem meg a helyszínt. Innen indult a hátizsákos túra. Rotenboden után le kellett ereszkednünk a Gornergleccserre. Sajnos az utóbbi években a gleccseren átvezető direkt út a hasadékok miatt nagyon veszélyessé vált, ezért kijelöltek egy másik átkelést, mely jókora kerülővel és szinttel jut át a jégfolyam másik oldalára, ahol még rengeteget kellett harántolnunk, mire estére elértük a menedékházat. A ház felett vannak a bivakhelyek, ám a svájciak évről évre egyre jobban küzdenek a hátizsákos, sátras túrázók ellen, nagy táblák hívták fel a figyelmet a sátrazás tiallmára. Próbáltunk elrejtőzni, de sok erőnk már nem maradt feljebb menni a súlyos hátizsákjaink súlya alatt.

Másnap hajnali 2-kor indultunk a csúcsra. A Plattje szikláin elég problematikus volt a tájékozódás a sötétben, szerencsére mire elértük a gleccser alját több csapat is utolért a házból, így átjutottunk a szakadéskos részeken. Ezután hosszú gleccserjárás következett, s már világosodott mire elértük a csúcs impozáns sziklakoronáját. Itt kezdődött a túra legizgalmasabb része: először egy meredek hófalon kellett felkapaszkodni, majd pedig következett a sziklás gerincszakasz. A partik többsége a csúcs után beleereszkedett a Silbersattel-be, de nekünk csak 30 méteres kötelünk volt, így inkább a járt utat választottuk.

Sikeresen visszamásztunk a gleccserre, s az egyre erősödő napsütésben gyors léptekben indultunk lefelé. A sátrunkhoz visszaérve a menedékház egyik alkalmazottja fogadott, közölte hogy kihívta ránk a rendőröket. Megvacsoráztunk, majd úgy döntöttünk, hogy nem várjuk ki a rendőrök megérkezését, inkább hátunkra vettük a házunkat és megindultunk lefelé. A fickó próbált minket marasztalni, még egy italra is meghívott volna, de valószínű ez lett volna a legdrágább italunk, ugyanis alig hagytuk el a házat 300 méterre meg is érkezett a helikopter a rendőrökkel. Visszabaktattunk a gleccserig, itt találtunk vízszintes helyet a sátornak, s hullafáradtan dőltünk be aludni. Másnap reggel túráztunk vissza Zermatt érintésével Tasch-ba.

Három napos, alpesi stlílusú mászás a Dufourspitze csúcsára

• Túra időpontja: 2019. augusztus 17-19.
  • Útvonal: Tasch - Zermatt - Riffelalp - Rotenboden - Monte Rosa Hütte - Dufourspitze és vissza
  • Túratáv: 60,8 km (oda-vissza)
  • Szintemelkedés: 3800 m (kb.)
  • Meghódított hegycsúcs: Dufourspitze (4634 m)
  • Résztvevők: Bodó Aliz, Puskás Zoltán
  • Itiner

FÉNYKÉPALBUM

Térkép

a részletes térkép megtekintéséhez kattints a képre

Elégedett arcok a csúcson.

A gerincszakasz bőven tartogatott meglepetéseket