A Magas-Tátra és a Szlovák Paradicsom

2021 őszén a Dachstein Superferratara készültünk, de végül úgy alakult, hogy a kiszemelt hétvégén a Magas-Tátrában bizonyultak alkalmasnak az időjárási körülmények a mászásra. A Kriván csúcsot szemeltük ki, majd másnap a Szlovák Paradicsomban is tettünk egy rövit túrát.

Slovakia

Magashegyi gyalogtúra a Magas-Tátrában

és szurdoktúra a Szlovák Paradicsomban

A Magas-Tátra a világ legkisebb magashegysége. Budapesttől való távolsága miatt kedvelt úticél, ám nemcsak nekünk, hanem a helyi szlovákokon kívül a lengyelek, csehek is előszeretettel látogatják. Sajnos közel s távol nincsenek hasonló adottságú csúcsok, így ha az ember ide látogat, hamar meg kell barátkoznia azzal a gondolattal, hogy itt nem fogja magányosan élvezni a magashegység nyugalmát. Mi is így jártunk ezen a hűvös, de csodálatosan napos októberi hétvégén.

Gyalogtúra a Csorba-tótól a Kriván csúcsra:

• Túra időpontja: 2021.10.09
  • Útvonal: Csorba-tó - Kriván és vissza
  • Túratáv: 22 km (oda-vissza)
  • Szintemelkedés: 1100 m (kb.)
  • Meghódított hegycsúcs: Kriván (2495 m)
  • Résztvevők: Bodó Aliz, Halmos Tamás, Puskás Márton, Puskás Zoltán

FÉNYKÉPALBUM

Térkép:

az online térkép megtekintéséhez kattints a képre

Gyalogtúra a Szlovák Paradicsomban

A Szlovák Paradicsom szurdokvölgyei megfelelő alternatívát biztosítanak egy kellően fárasztó magashegyi mászás után a kikapcsolódásra. Podlesokból rövid sétával 4 komolyabb szurdokot is elérhetünk, sőt kombinálhatjuk is az útvonalakat, csak arra vigyázzunk, hogy a szurdokok egyirányúak, csak alulról felfelé járhatóak. Mi egy 23 kilométeres kört futottunk be Marcival a Piecky és a Vely Kysel szurdok bejárásával, Aliz egy 15 km-es kört futott, majd délután egy külön túrán egy közös túrán kipipáltuk a kedvenc szurdokunkat a Suchá Bela-t is.

• Túra időpontja: 2021.10.10
  • Útvonal: Podlesok - Pila - Piecky-szurdok - Klastoricko - Vely Kysel szurdok - Malá Polána - Podlesok