2021 tavasza sem a biztos tervezésről szól. Norvégia továbbra sem fogadott látogatókat, így olyan célpontokat kerestünk, ahová a járvány ellenére viszonylag biztosan el lehet utazni. Egyetlen előny az volt a világjárványban, hogy a bizonytalanság alacsonyan tarotta a repjegyárakat. Így egy régóta dédelgetett célpont végre napirendre kerülehetett. Leporoltuk a régi terveket, kissé újragondoltuk az utat, s nekivágtunk Izlandnak.
Kerékpártúra Izlandon
Amit a túratervről tudni érdemes
Izland - a tűz és a jég országa. Már több mint egy évtizeddel ezelőtt a sikeres skandináv és skóciai túráim után kacsingattam felé. Ám akkor a magas repjegyárak miatt hosszú időre esélytelennek látszott a dolog.
A világjárvány bizonytalansága átrendezte az utóbbi időben a turisztikai célpontok hosszú évek alatt kialakult alapképleteit. 2021 tavaszán Izland az elsők között volt, aki lépett, s biztosította az ideutazókat a beutazás zavartalan lehetőségéről. Így továbbra jegeltük norvég terveinket, s belevágtunk a kalandba.
Izlandot legkönnyebben az 1-es számú főúton lehet megkerkülni, a bringások többsége is ezt a kört használja. Az 1339 m hosszú, helyenként igencsak forgalmas út viszont rendre elkerüli a legfontosabb látnivalókat, így mi saját tervvel álltunk elő. Keflavikból indulva az óramutató járásával megegyező irányban csak a fővárosig haladtunk forgalmas utakon. Innen az Arany-körút (golden circle) látnivalóit útba ejtve egy elképesztően szép, de kalandos útvonalon, a Kjölur Highway-en közelítettük meg az ország északi részét. Nagyobb kitérőkre itt nem volt lehetőségünk, de a keleti részen ismét érintettük az óceánt. Délen a Vatnajökull kiterjedt gleccsermezői egyetlen útra terelik a forgalmat, de nem sajnáltuk a kitérőket, ami belefért időnkbe, mindent megtekintettünk. 19 nap és 1364 km megtétele után, élményekben gazdagon értünk vissza a reptérhez.
Izland elképesztően változatos sziget, minden nap tartogatott valami csodát. Néha a ködös, hideg reggelt csodálatos napsütés követte, máskor szitáló, hideg esőben és komoly szembeszélben nyomtuk a kilométereket. Láttunk gejzít, vulkánt, gleccsert, fjordot, lávát, havat. És vizet. Minden halmazállapotban, amit csak el lehet képzelni.
Túránkat egy elég komoly és súlyos baleset nehezítette, emiatt egy hétig rögtönözni kényszerültünk, de így is igyekeztünk a lehető legtöbbet kihozni az itt töltött napokból-hetekből.
A túra adatai:
- Indulás: 2021.06.26
- Érkezés: 2021.07.15
- Időtartam: 20 nap (ebből 2 hegymászós, s 2 utazós nap)
- Teljesített táv: 1003 km (Aliz) 1364 km (Zoli)
Fényképalbum
A túra útvonala
Keflavik - Reykjavík – Mossfellsdalur - Þingvellir Nemz.Park Laugarvatn – Gullfoss – Reykjafoss - Akureyri – Svalbarðseyri - Goðafoss – Mývatn – Borgarfjarðarhöfn - Egilsstaðir – Djúpivogur – Brekka – Vestuhorn - Höfn - Diamond beach – Skaftafell - Vík – Dyrhólaey – Skógafoss – Seljavellir - Hella – Sellfoss – Hveragerði – Þorlákshöfn – Grindavik – Njarðvík - Keflavik Int. Airport |
Az útvonal térképen
A túra résztvevői
- Bodó Aliz
- Puskás Zoltán
Túradokumentáció
Felkészítő túrák
- 2021. május 22-25. - Szlovénia bringatúra
- 2021. június 5-6. - 24 órabringa (Szeged - Budapest - Pozsony)
- több kisebb túra