Euro-Atlanti kerékpártúra 2014

Egy nagy szelet, ami még kimaradt Európából. Franciaország észak-déli irányú átszelése, az El-Camino spanyol szakasza és Észak-Portugália. Nagy csapattal Nyugat-Európa útjain!

belgium francia Spain Portugal

belgium

Charleroi Airport – Gosselies – Lobbes

francia

Maubeuge – Sant Quentin – PÁRIZS – Versailles – Chartes – Blois – TOURS – Saumur – NANTES – La Rochelle – Rochefort – Royan – BORDEAUX – Sailes-de-Bearn     - Mauléon-Licharre – Larrau-hágó

Spain

PAMPLONA – Estella – Burgos – LEÓN – Ponferrada – Las Médulas – A Rúa – Maceda – Lobios

Portugal

Geres – Guimares – PORTO – Coimbra – Leiria – Óbidos – Sintra – Cascais – LISSZABON

Útvonalunk a térképen:

euro utvonal 2014 kattints a képre a térkép részletes megnyitásához

Résztvevők:

• Bimbó László
  • Leskó István
  • Nagy Tamás
  • Puskás Zoltán
  • Kustán Klaudia (Brüsszel - Bordeaux)
  • Horváth Zoltán (Brüsszel - Bordeaux)
  • Horváth Krisztina (Bordeaux - Lisszabon)
  • Marton Krisztián (Bordeaux - Lisszabon)

Röviden a túráról:

Euro-Atlanti 2014. Ezt a nevet találtam idei utunknak, mivel senki sem ajánlott jobbat. Ennek ellenére nem csupán az Atlanti-óceánról, s annak homokos, sziklás partszakaszairól szólt ez a történet, habár többször találkoztunk vele utunk során. Charleroi repteréről délnek vettük az irányt s a 40 km-es belga szakasz után már franciaföldön hasítjuk a kilométereket. Párizsig nem voltsok érdekesség, onnan viszont egymást érték az épített látnivalók: épületek, tornyok, kastélyok, s minden, ami francia!

Ezután következett az első Atlanti-szakaszunk, mely a francia partszakasz legszebb üdülőhelyeit járta végig. Ez nem volt egy Francia Riviéra! A víz hidegebb, a szél erősebb és hűvösebb, ugyanakkor sokkal nyugodtabb, békésebb  volt a táj. A Gironne torkolata után Bordeaux városa felé kanyarodtunk, itt tudtak ugyanis bekapcsolódni az újonnan érkezők, s hazamenni az első szakasz túrázói. Innen viszont már nagy kerülő lett volna visszakanyarodni az óceánhoz, s itt a partszakasz sem olyan jellegzetes, mint északabbra, így a Pireneusok felé vettük az irányt, s a Larrau-hágó tetején értük el túránk legmagasabb pontját (1575 m).

A spanyoloknál a bikafuttatásairól híres Pamplonával kezdtünk, majd a legendás El Camino útvonalát követve Burgos és León nagyvárosok életébe pillanthattunk be. Itt már jóval beljebb az úgynevezett Mezetán haladtunk, mely Spanyolország jellegzetes, pusztákkal szabdalt vidéke. Ponferrada után új kalandok következtek, 200 km vadregény, falvakkal, hegyekkel, kanyarokkal, míg elértük a Portugál határt. Innen az útvonal gondos figyelemmel a látnivalókra koncentrált, s az ország északi részének összes olyan jellegzetes városát érintette, melyet meg kellett csodálnunk. Az óceánt is érintettük két alkalommal.

Befejezésként a szárazföldi Európa legnyugatibb pontjáról csodálhattuk meg a végtelen vizet és képzeletben a távoli Amerikát! Innen már csak 40 km volt Lisszabon városa melyet szintén megcsodáltunk.

Szóval jó túra volt, nem világra szóló érdekességekkel, látványosságokkal, de akinek volt rá szeme és érzéke, az biztosan megtalált benne a világ sok-sok rejtett szépségét!